Klik Yer!! Mekasih...

Friday, April 17, 2015

Selamat Tinggal Bos...

Semalam kat ofis ada buat assembly dan semalam jugak hari terakhir bos kami iaitu En. Halem bersama CCPA (Corporate Communication & Public Affairs).. T_T

Sebelum assembly start..

Semua kena hadir..nak dengar sepatah dua kata ucapan terakhir dari En. Halem sebagai ED (CCPA)..

Ok kawan2 sediakan tisu jap lagi air mata akan mengalir..hehehe

Kata2 terakhir En. Halem sebelum ke department baru.. Masa ni macam2 En. Halem cakap & luahkan..Yerla, hampir 10 tahun kot En. Halem bersama CCPA.. Daripada 7 orang staff CCPA sampai sekarang ni jadi 40 lebih, mau tak banyak kenangan..

Susah senang En. Halem bangunkan CCPA sampai jadi macam ni..Aku dulu masuk kerja pon En. Halem yang interview..hehehe Ingat lagi masa tu tahun 2007, aku di interview dengan En. Halem.. dengan seluar slack ketat nyer, baju kemeja ketat nyer, atas bawah nk ketat..hahaha dengan rambut blonde budjet mat salleh konon masa tu..Terketar-ketar masa interview dengan En. Halem..Apa la En. Halem nak tanya aku masa tu..jangan tanya soalan pelik2 sudah kang nangis aku kat situ..Nasib soalan2 En. Halem tanya aku boleh jawab.. Kalau tak, tak kerja la aku kat SYABAS ni ha..hehe

Kebetulan masa tu memang SYABAS nak cari graphic designer & photographer perempuan..Rezeki masa tu, Alhamdulillah dapat..Ingat lagi masa tu jawatan En. Halem sebagai General Manager jer, sekarang En. Halem salah seorang Executive Director di SYABAS..Bila turn aku pulak nak pegang jawatan ED tu..bahahaha..memang tak kan la kann..jauh sangat perjalanan nk ke Executive Director, cakap depan orang pon gagap2 ada hati nak jadi ED..kekeke

Sedih jer muka korang..

Dapat makan hepi terus..

Masa ni En. Halem dah gerak sebab Dato' CEO nak jumpa dia.. Tak sempat nak breakfast sekali dengan kiteorang..

Diakhiri gambar2 En. Halem bersama CCPA dari tahun 2005-2015.

Uwaaa tak boleh tengok gambar niiii!! Masa ni baru lepas jamuan raya CCPA..rindu suasana ofis lama..best kerja masa ni..makan jer kerja kiteorang masa tu..Bos2 pon suporting, tak kisah janji kerja buat..

Dulu masuk CCPA cekeding jer badan aku ni, sekarang dah debab..hahaha..Nak dapat balik badan macam tu memang tak dapat la..lagi2 dah kawen anak sorang..Dulu CCPA kat bangunan HQ..Ofis lama tu kecik boleh muat dalam 20 orang jer..sebab dah ramai staff baru masuk, tu yang pindah ke Wisma Goshen sebelah bangunan TM..

Tahun 2008 masa ni..lain muka En. Halem tak pakai spec mata..En. Halem masa ni cuba2 nak menjinakkan diri nak pakai contact lens..En. Halem tanya, ok ke saya tak pakai spec mata..Ok En. Halem sesuai sangat nampak lainnn..nampak hencem..hahaha *dalam hati, tak sesuai la En. Halem.. lagi ok pakai spec mata.. =P  Last2 spec mata juga yang En. Halem pakai sampai la ni..hehehe

Celebrate birthday En . Halem yang ke 24 tahun..kekeke Percaya la tu.. =P

Yang berdiri sebelah kanan En. Halem tu la bos paling aku sayang..Cik Shahrul nama dia..yang pakai kemeja putih tu..Tu la Manager aku masa tu..Manager paling best dan suporting giler yang pernah aku jumpa dan bekerja..Sayang Cik Shahrul berhenti sebab dapat offer kerja dengan Rosmah Mansor (bini Najib)..Masa tu sedih giler dapat tahu Cik Shahrul nak berhenti..banyak aku belajar dengan dia..Masa wedding aku pon Cik Shahrul ni datang..Tu la last aku jumpe dia.. T_T

En. Halem masa ni takut nak bukak hadiah, sebab kiteorang menyakat, kata ada ular dalam tu..hahaha Percaya tu En. Halem sampai berkerut-kerut muka nak buak hadiah..kekeke

Birthday Card yang En. Halem pegang tu aku yang design..weheee.. Cik Shahrul yang bagi idea suruh buat card bentuk tali leher..Nasib baik En. Halem suka..

En. Halem ni susah nak tengok die marah.. Sepanjang 8 tahun aku kerja dengan dia tak pernah tengok dia maki staff..paling kuat pon ayat dia guna 'Mangkuk' hahaha tu ayat paling pedih la pernah aku dengar dari mulut dia..and kalau salah kita pon dia tak kan mengamuk, terjerit, terlolong tak tentu pasal..tu yang respect dia sebagai bos yang sangat cool..

Masa ni celebrate birthday Eija, En. Halem and Kak Shima..Kak Shimaaa..kurus giler akak masa ni..hehehe Bad kat belakang tu kurus keding macam orang tak cukup makan aku tengok..hahaha..

Ofis lama ni banyak betul kenangan best bersama staff CCPA yang lain..sekarang ni takde dah moment giler2 macam tu.. ramai yang dah berhenti..ada berapa orang je yang masih setia dengan CCPA termasuk la aku..

Bersama arwah Ali Mamak.. En. Halem ni ramai kawan artis..kalau ada apa2 jamuan kat CCPA En. Halem mesti jemput kawan2 artis dia..Ada sekali tu Hans Isaac datang CCPA..terbeliak-beliak biji mata tengok Hans Isaac masa tu..hensem giler kottt...hahaha Dapat la bergambar dengan Hans Isaac masa tu..mana tah gambar aku simpan dalam external hard disk tah, cari2 tak jumpa..

En. Halem muda remaja masa ni..hehehe Yang baju hijau belakang En. Halem tu secretary En. Halem.. Kak Liza nama dia..Rindu dengan Kak Liza bile nak datang CCPA ni??

Dulu kiteorang rajin bersukan..Badminton la bowling la futsal la..ada jer aktiviti kiteorang akan buat lepas abis kerja..dulu2 ramai yang suporting sekarang semua dah malas nak bersukan..faktor usia kot..hahaha Kira2 jari dah nak masuk 8 tahun aku dengan CCPA..Alhamdulillah..

Ok En. Halem saya doakan En. Halem berjaya dan sukses di tempat baru.. Jangan lupa kami di sini tau..Walaupun En. Halem bukan lagi bos saya, En. Halem tetap Bos di hati saya..ewah!! Bye En. Halem..kami semua pasti akan merindui senyum En. Halem..  T_T

piece : kathyjem

6 comments:

FadMN said...

mesti sedih kan.tapi adat la tu kan, bertemu & berpisah.hehehe.

lama kathy kat situ kan.bagus nya setia.selalu kalau co ok, kita pun sayang nak tinggal kan.

FAD

arysha_fayyadh said...

Assalam kathy,
uols mana da debab la
montoks jaa
he3
lariiiiiiiiiiiiii

Chekgu Azrine said...

Semoga en halim trs sukses di tempat baru...
Best kan dapat bos baik camni..seronok kerja

Hafiz Hafizol said...

Lawa lawa kacak semua staff di dept akak nie hehehe

Ash Awan said...

meriah tengok team work opis akak

zeera lily said...

lawa baju kathy.. mana beli??