Klik Yer!! Mekasih...

Wednesday, November 6, 2013

Spaghetti Meatballs untuk Suami Tercinta

Tak plan pon nak masak ni semua sebab mood semalam ke laut peginya .. Malas sangat2 tapi memikirkan besok kerja kena la gigih masak untuk Affan kalo malam balik kerja memang tak sempat la kan.. So kite masak hari ni..

Pagi tu memang tersangat malas sebab penat die rase lain macam pulak, ni mesti nak period ni malas sesangat ni kenapa..

Ok la dah masuk tengahari baru semangat tu datang.. Lantas ku ke dapur..Gitew.. Pagi tu Affan keluar rumah pergi betulkan kereta die, aku apa lagi ambik kesempatan la pegi beli apa yang patut kata nak buat surprise malam tu..kekeke Malam punye surprise besok aku cerita ek.. Ni Raiisah punye birthday pon tak cita2 lagi doh ke sini ceritenye.. hehehe Ampun ye ibuk..!

Elok jer aku sampai rumah pegang senduk Affan balik.. Huny dah masak meatballs ker.. Belum baru sampai ni.. Sebelum tu Affan dah call tanya aku masak ker tak kalo tak die nak tapaukan lauk untuk aku, aku cakap takper aku kat luar beli bahan nak masak spaghetti meatballs.. hehehe Bijak tak i.. Die pon ok jer..

Setengah jam lebih siap semua.. Lapar2 nak makan ni..

Hunyyyy B lapar..hekhekhek... Eh gedik pulak die Raiisah elek tak makan lagi daddy pulak yang hover merengek.. Pang nak..! haha

Ni la hasil setengah jam lebih memasak.. Bukan susah pon masak spaghetti meatballs ni, potong campak2 dah siap..

First time bagi Raiisah makan spaghetti meatballs ni tak tau die suke ke idak. Memang aku masak tak pedas pon senang bagi Raiisah makan sekali..

Pandai ia makan ni.. Pandai pegang sudu jer la..haha

Haa elok anak beranak mulut muncung itik macam mane tak tumpah kuah ke anak.. Eh apa aku merepek ni suke suke jer peribahasa ko macam tu ken...muahahaha..

Alaaa suke gambar ni tapi blur la pulak sayang.. Kebetulan aku nak snap kebetulan die cium daddy die.. Kalo tak kemain susah nak cium daddy tu sebab misai janggut penuh Raiisah tak suke cium...kakaka..

Muke orang baru lepas memasak berminyak2.. hahaha

Eh eh sukenya die dapat makan spaghetti meatballs tapi bukan makan sangat pon buat bersepah jer...

Spaghetti tu tak abis makan meatballs jer abis die makan..

Affan sampai 3 kali tambah dasyat bee perut tu ada bukak kilang ker dalam perut tu..muahaha.. Macam mane la tak naik 5 kg kalo macam ni makannya..

Perut kenyang muka ada senyum.. ^_______^ Time kaseh huny masak spaghetti meatballs untuk bee.. Sedap huny masak.. Eh ni Affan sendiri puji yer bukan sajer2 nak up diri seniri ye..kekekeke Nak jugekkkk...

piece : kathyjem

5 comments:

Unknown said...

wahhh~ sedapp spagethi tu =)

Mya said...

comelll je pinggan mak ecah tu!

Aiza Haris said...

nyummmiesss3...sonokkk si cumil tu mkn

Unknown said...

alolooo raisah..awat comel sgt nih..>_<

Mimy Hamid said...

mummy kathy kreatip...sukaaaaaaaaaaaaa