Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, October 22, 2013

Raya Aidiladha 2013

Kehkehkhek Baru nak update cerita raya qurban.. Raya tahun ni beraya di rumah mak mertua ku di Kajang last year di rumah ku.. Kalo ingat balik last year masa raya qurban aku dalam pantang masa tu..huhuhu Sedih semua tak boley makan..

So tahun ni macam biaserla pagi raya sembahyang raya tapi aku tak boley pergi masjid sebab bendera merah muncul so dok rumah tunggu Affan ngan opah sembahyang baru pergi beraya.. Nak pergi masjid tolong potong daging cannot go sebab Raiisah kecik lagi..So mak mertua pegi sorang.. Dan kami pergi beraya..hewhew

Nak pergi beraya rumah mak, mak pulak pergi masjid tolong orang masjid potong lembu..huhu Pastu nak buat apa..Pergi la beraya di rumah cousin Affan kat Kajang ni sekali dieorang pulak takde.. So takkan nak balik rumah kan pergi la beraya rumah kakak ku di Hulu Langat.. Tahun ni kakak ku beraya di sini.. Adalah kat 4 tahun kami tak beraya aidilfitri bersama..

Ontheway nak pegi rumah ibu.. Nampak tangan si Raiisah tu kat mane.. Sibuk jer nak pegang tudung mummy.. Mummy ko dah la budak baru nak belajar pakai tudung ni.. Dah kena ragging macam ni..

Korang nak tau pagi tu aku nak pakai tudung cukup terseksa aku di buatnya sebab si Raiisah ni kan pantang nampak orang pakai tudung mesti mengelupur nak berdukung nak suruh die bawak pergi berjalan.. Dah terbiaser ngan nenek macam tu.. Nampak nenek pakai tudung mesti ingat nak berjalan.. Dulu sebelum mummy ko tak bertudung nampak mummy bersiap rileks jer duk tepi tu sekarang ni asal aku sentuh tudung depan cermin jer mesti menangis mengelupur nak berdukung pastu melekat melalak jer kat kat kaki mummy kan.. Haiihh sabar jer si Mek Ecah ni..

Nasib daddy bijak bawak Raiisah dok dalam kereta sementara tunggu mummy ko bersiap nak pakai tudung.. Punyela beria search dalam google malam tu nak tengok style mane nak buat besoknya alih2 macam ni jugak jadinya..kekeke.. Ni semua salahkan si Mek Echa ni..kakaka Salahkan die pulak tak pasal2 padahal memang 10 jam ko nak bersiap pakai tudung kannn... ;P

Sampai2 rumah kakak kuuuu.. Tadaaaa siap semuanyaa..

Aku ngan Affan jer tetamu yang ada pon..hahaha.. Kakak aku masak beria macam ni sebab petang tu saudara mara abang ipar aku nak datang beraya rumah dieorang so haruslah kakak aku masak beria macam ni..hehe

Kelas siap ada papadom lagi.. Zura ko nye masakan semua sedap terbaek.. Paling aku suka butter prawn ko superb! Kakak aku memang terer bab masak ni cume adik die tak berapa nak terer sangat..hahaha

Raiisah bersama Ibu Zura...

Raiisah bersama Abang Pi dan Adik Darwish..

Dah makan perut kenyang sambil angkat kaki kiri kanan..

Tengok mata saya dah stim sebab kekenyangan...

Raiisah dan mummy.. Baju aku pakai baju lama je uolss baju sebelum beranak.. hahaha.. Ketat ok lagi2 kat bahagian dada tu, kain ok la tang baju tu nasib dah bertudung cover sikit ngan tudung tu..hahaha Nampak kat bahagian lengan takleh button ok ketat..kekeke Nasib la ko badan dah gemok.. ;P

Huh tudung dah macam apa daaa..haha

 Daddy dan mummy.. Daddy songkok mane?? Songkok tinggal.. Bagus.. hahaha

Sukenye Raiisah kena lambung ngan Ibu..

Ibu kena sayang Raiisah puas2 nanti nak balik Sarawak dah..

Ok dah kenyang jom balik rumah opah nak ambik baju packing balik petang tu nak beraya rumah Pak Ngah Affan then terus balik rumak mak Sg. Buloh..

Basahkan tekak jap..hahaha Macam jauh no perjalanannye..

Haa sampai ke malam beraya nye.. Si Raiisah sekarang ni dah suke pakai headband balik.. Tengok dari siang sampai ke malam headband tu kat kepala die takde pulak die tarik.. Macam ni mummy leh beli balik la headband untuk Raiisah.. =)

Bersama saudara mara Affan..

Abis raya terus balik rumah mak.. Masing2 dah kepenatan dalam kereta zzz Raiisah tido..

piece : kathyjem

11 comments:

Su Hamid said...

raiisah ni comel sungguh. cantik mcm mommy dia. baju kathy pun cantik, warna pastel yg sweet gitu...:)

Mizz ErMa said...

alahai..comelnya raiisah berbaju kurung..hihi

kathy jem said...

Suhailah Abdul Hamid : tenkiuuu..hehehe baju lama.. ;D

Kekzamanis said...

Lawa baju sis.. =)
Okay, iols is lapar tengok nasik tu.. Nasik apa ekk? Nasi minyak ke nasi bukhori.. Lapar3! Huhu.
ZON PERMAISURI CHOMEL

ibuayu said...

Cantiknya kathy..

kathy jem said...

Rosmiza Ali : nasi briyani..alaaa kite tngk pon lapar gak..hehe

kathy jem said...

Mekasih ibuayu.. =)

Unknown said...

cantiknye kak kathy..

Siti Hajar said...

Raiisah. Mcam nama anak sedare saya. Raisa Hannah.

Jalan2 dari featured blog kat nuffnang. tahniah! ;)

mrs kayrul said...

mak dan anak sama comel berbaju kurung

mila said...

comel baby...