Klik Yer!! Mekasih...

Saturday, September 21, 2013

Rambut Oh Rambut..

Lepas melahirkan Raiisah rambut aku memang teruk giler gugur.. Tak silap aku masa Raiisah masuk 3 bulan.. Ya ampun die punye gugur berhelai2 tak hingat! Tengah dok menyusu kan Raiisah kang tau2 rambut aku ada kat mulut die.. Kat lantai jangan cakapalah kalo sapu boley penuh satu tong sampah tu rambut aku..hahaha..

Sedih tau tengok rambut sendiri gugur tak pasal2.. Rase nak menangis tengok rambut tu gugur tapi nak buat macam mane adat orang lepas beranak memang macam tu..

Masa ni Raiisah nak masuk 3 bulan.. Masa ni nak keluar memang tak sempatlah aku nak mencantikkan rambut.. Ikat sanggul sudah..

Pegi ofis pon sama tiap2 hari ikat rambut sebab malu rambut kat depan dah kurang kat tengah pon sama kurang.. Macam2 syampu gak la aku try.. Semua macam tu jer takde perubahan pon.. Sampai satu hari tu aku wassapp kakak Ayu, Kak Ti tanya syampu apa yang ok untuk kurangkan rambut gugur.. Sebab Kak Ti pon baru lepas beranak.. Kak Ti kata try Dove Hair Fall Rescue System..

Aku pon try la.. Dah pakai 1 bulan baru nampak perubahan kat rambut aku ni dah kurang gugur.. Ye percaya ye ni bukan rekaan or sajer buat cerita ni betul2 terjadi kat aku.. Kang orang ingat aku sajer reka cipta cerita pasal syampu ni pulak..

Masa ni baru lepas bekerja setelah 2 bulan bercuti pantang.. Panjangkan rambut aku.. Dalam gambar tak nampak sangat rambut sikit kalo tengok live nipis jer rambut aku.. Kalo genggam rambut aku ni ha alahai sedihnye..huhuhu

Tapi Alhamdulillah sekarang rambut dah lebat dan bersinar2.. Cewah! Hanya dengan Dove sajer.. =)

Terima kaseh Dove kerana mu rambut ku sudah lebat dan bersinar..! ;)

So mari kite beramai-ramai sertai 10,000 suara aspirasi wanita2 Malaysia Dove ni untuk di dermakan kepada yang kurang bernasib baik dan membantu wanita lain dalam memastikan usaha para wanita di luar sana berjaya..

Nak tau lebih lanjut korang boley pergi ke laman Facebook Dove Hair Malaysia dan klik like kat aplikasi Dove Rambutmu, Mahkotamu pastu lengkapkan penyataan aspirasi ini "Jika saya bebas dari rambut gugur, ....."

Entry aku : "Aku akan menyimpan rambut panjang sehingga ke paras dada dan ia akan kelihatan lebat dan banyak".

Dannn paling paling best dapat ganjaran untuk 11 peminat bile Dove mencapai 5000 suara.. Dapat hadiah tau.. Nak tau apa hadiah die..

*Hadiah Pertama - Percutian sesi memanjakan diri dalam Malaysia bernilai RM 1,500.00
*Hadiah Kedua - 10 hadiah saguhati iaitu Thomas Sabo Charm Bracelet


Bestkannnnnnnn... =) Apa lagi cepat join mane tau tersangkut salah satu hadiah tu.. ;)

piece : kathyjem

1 comment:

ct shah said...

hai kathy,
saya pun tgh cari solution utk rambut gugur yg maha banyak since beranak anak no 2 ni.my hubby membebel sebb tak sampai 2 hari kemas vacum umah,rambut banyak balik bersepah kat lantai (rambut saya ler tu).
dah mmg nipislah.takut nnti botak.
thanks sbb kongsi tips utk lebatkan rambut.x penah try dove before.
but pas ni nak aim.:-)