Klik Yer!! Mekasih...

Friday, July 12, 2013

Hari Pertama Memasak Untuk Berbuka Puasa

Ni die menu kami untuk first berbuke puasa ni.. Simple jer takde apa menarik pon.. Hanya kami berdua jer, besok tu baru berbuke rumah mak, weekend baru rumah MIL..

Korang masak apa untuk hari pertama berbuka ni mesti excited nak masak macam2 kan.. Siap bergoogle bagai kannn..hehehe Eceh cakap orang aku pon macam tu jugak.. Pening oo ni baru hari pertama dah pening nak masak apa, kalo hari2 masak hari2 kena tengok en.google..hahaha Kesian orang tak terer masak ni kenalah search dalam tenet..

Kuih ni aku beli masa ondway nak balik.. Beli kat bazaar ramadhan Taman Tun jer.. Memang niat nak beli kuih jer sebab lauk semua aku masak sendiri..

Masa sampai bazaar Taman Tun dalam hati dah cakap siap2 kat diri sendiri *Kathy ingat beli kuih jer jangan gatai2 beli makanan lain.. Sampai jer laju2 aku cari kuih pelita sebab Affan pesan suruh beli tu jer dan Affan pesan jugak *Huny ingat beli kuih jer jangan beli bukan2.. Ok Bee..

Aku kalo takde Affan pergi bazaar Ramadhan agak takut sikit yerla aku ni dahla jenis rambang mata tengok makanan2 kat bazaar ni..hehehe Kalo ada Affan die boley kawal nafsu beli aku ni.. =P

Tapi kannn hari tu iols boley kawal nafsu membeli okey.. Ceh! Muke ada vangge.. hahaha Ko tengok gambar atas tu ini ajer aku beli okey! Di ulangi ini aje yang aku beli..hahaha Kira bagusla ni aku boley kawal beli yang ni jer.. Kalo ikutkan hati satu pasar ramadhan aku nak beli dah lah hari pertama puasa mahu tak rase nak borong itu ini..hehehe

Ok dah beli 2 3 jenis kuih terus balik sebab aku double park kang ada orang nak keluar payah pulak dahlah aku tarik handbreak.. Kat bazaar Taman Tun tu dah lah susah nak parking.. Jadi kite double park kat situ kejap lagipon nak beli kuih jer..

Sampai rumah ini terus masak Sayur Sawi Goreng dengan Cendawan.. Sonang masauk sayur ni.. Senang2 pon search jugak ko kan en.google tu..kekeke Nilah sayur hasil ku petik dalam google..

Ikan bawal ni adalah Ikan feveret Affan.. Ingat nak suruh Affan masak Ikan Bawal 3 Rase sebab Affan masak Ikan Bawal 3 Rase memang terbaek!!!! Tapi hari tu die lembik sikit sebab pagi tu cirit birit jadi petang die dah lembik so tak nak kacau die aku pon masaklah Ikan Bawal Cinta Antara Kite.. Gitew! hahaha


Ni jer makanan kami untuk first day berbuka ni.. Simple jer kan.. =)

Ok masa tu berbuke sebelum tu baca doa dulu..

Makan pisang nanti senang nak yak!! hahaha..

Muke budak yang keletihan.. Sian bee cirit yer..hehehe Sempat buat bagus tu.. ;P

Oklah ni jer cerita kami berbuka berdua di rumah kecik kami.. Korang yer berbuka macam mane best....meh la cerita sikit nak tau jugak.. =D

piece : kathyjem

5 comments:

Su Hamid said...

sedapnye tgk mknn atas meja tu..alhamdulillah tgk time dah berbuka :)

The-pinkpeppermint said...

Babe.. Samosa ttdi tu seddappp kan? Hehehe i beli dua pastuh lepas bbuka mcm tak cukup plak. Dasar kuat makan memang begitu.. Lolz

intandayani said...

awat rambut simpang siur mase mkn pisang tu?Ni mesti kelam kabut nak masak cecepat kan?hehe

kathy jem said...

intandayani : kakaka tau xper..bersilat atas dapur mcm tu la ghupernye..hahaha

lovely said...

terliur ai nengok menu u.
apa pun kita serupa sy mmg suka minum jus epal+ alovera tu,sedap..