Klik Yer!! Mekasih...

Friday, April 5, 2013

Cara Nak Cantum Gambar dalam Photo Grid ke Instagram

Okey okey ramai yang tanya hakak ni macam mane nak buat gambar bercantum macam kembar siam dalam instagram yang aku dok upload tu.. Ok ari terlebih rajin moh la kite ramai2 tengok macam mane caranye yer..

Actually tak susah pon cuma kalo nak explain dalam hp ni susah skit.. Pastu lak ramailah dok tanya akak macam mane akak buat ni? guna app ape akak?? Saya buat tak jadi2 pon kak.. Ok akak terangkan kat sini ye adik2.. Tengok betul2 tak susah pon.. Kalo tak jadi buat sampai jadi..hehehe

Nie apps yang aku guna  nak cantum gambar semua tu.. Photo Grid namanye.. So korang leh download dalam 1 Mobile Market then search photogrid.. Kat situ macam2 apps ado dan free jer..

1. Pilih gambar dalam gallery..
2. Gambar yang kite nak upload tu..
3. Tick sekali lagi gambar yang sama..
4. Then akan ada 2 gambar yang sama..

5. Pilih frame yang sesuai.. Kalo nak gambar bercantum kena pilih frame yang aku bulatkan tu..
6. Klick kat gambar tu

7. Then klick yang aku bulat no. 7 tu untuk terbalikkan picture tu..
8. Klick icon bintang then klick yang aku bulat no.8 tu untuk hilangkan jarak gambar di bahagian tengah.. haaa kan nampak bercantum tu..

Then terus la upload dalam instagram.. Dah jadi senangkan..

Selamat Mencuba yer adik2 akak2 comel.. ;D

piece : kathyjem

3 comments:

ucupiza said...

sis kathy,tq share..

Anonymous said...

macam mana nak buat cara no 8

Ros Ahmad said...

baru tahu senang je nak buat.