Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, December 13, 2012

Petua Nak Dapat Anak Comel Cantik Cerdik

Ramai yang tanya ni macam mane nak dapat anak comel.. InsyaAllah aku kongsikan... Tapi jangan percaya 100% ni aku just sharing jer.. Tak salah kann kite kongsi2 pengalaman.. ;)

Banyakkan baca Surah Yusuf dan Surah Maryam.. Ni korang kena amalkan masa mula2 pregnant.. Lagi bagus amalkan sampai nak bersalin.. Surah Yusuf untuk dapat anak lelaki yang cantik rupa dan akhlak.. Surah Maryam untuk memudahkan bersalin..

Makan kurma dan kismis.. Ni aku amalkan masa baru pregnant sampai bersalin.. Time mula pregnant tekak memang loya nak makan cokelat jajan tu semua tak bagus so aku amalkan makan kismis ngn kurma ni kurang rase loya.. Kurma & kismis bagus untuk otak baby..

Minum sarang burung.. Bagus di amalkan masa mula pregnant sebab ia akan menjadikan kulit bayi cerah, halus serta badan bayi jadi lebih kuat berbanding bayi yang lain dan ibu jugak pulih cepat selepas bersalin.. Ni pon aku amalkan sampai kandungan 8 bulan.. Ce tengok kulit anak orang2 cina, kulit dieorang cantikkan sebab dieorang amalkan sarang burung ni sejak mula pregnant lagik.. Ceee padahal memang kulit dieorang dah cantik pon.. hakhakhak

Minum air kelapa.. Ni jangan ko minum masa mula2 pregnant mau ko beranak kat situ.. haha Minum masa kandungan dah masuk 7 or 8 bulan.. Orang tua kata bagus bagi kulit baby cantik halus dan di permudahkan untuk bersalin..

Minum air soya.. Haa ni ari2 aku telan.. hahaha. Over ari2 telan.. Serius aku masa pregnant kan Raiisah ari2 minum Soya.. Lagi2 waktu malam suke benor minum air soya.. Dapat minum rase nikmat..

Amalkan makan buah tak kisah buah apa.. Macam aku aku suke makan buah tembikai susu.. Ari2 dok makan tembikai susu.. Sentiasa kot buah ni dalam freezer.. Kalo abis laju2 ngi kedai beli.. haha.. Busuk2 seminggu sekali mesti kena telan buah ni.. Kadang2 tu bukan aku jer yang makan si Affan pon sama sibuk.. Buah feveret katanye.. Aku telan die telan kadang tu die yang abis makan buah tu.. Sibuk jer die pon nak makan buah feveret i jugak tau.. =D

Orang kata rajin2 tengok gambar atau muka baby yg comel2. InsyaAllah anak yg dikandung pun akan ikut comel.. Serius aku masa pregnant suke tengok gambar baby yang gemuk montel tangan berketak2 lagi2 mata baby tu bulat huhhh suke tol nengok..

Tengok ni... Ni salah satu wajah baby yang aku aku suke tengok.. Serius baby ni sangat comel kan.. Hari2 dok mengadap tengok gambar baby ni.. Ce tengok wajah Raiisah sama tak.. Hahaha Verangan ni anak ko sama macam baby omputih.. =P Hidung penyek omputih la sangat kannn..

Eh hidung daddy Raiisah mancung tau.. Ramai cakap muka Affan macam Ustaz Azhar Idrus.. hahaha Celah mane macam UAI... ;P Eh tapi ada la bee sikit2 tang hidung.. kakaka

Ni ajer tips yang aku boley kongsikan kat korang.. Tips ni semua aku amalkan masa pregnant 1 bulan lebih lagi.. Tau2 jer pregnant terus amalkan ni semua sampai Raiisah Awfiyah di lahirkan.. =D

Tapi ni semua kite rancang yang tentu kan Allah swt.. Kite sebagai manusia hambanya hanya berusaha..

piece : kathyjem

18 comments:

Unknown said...

wahh nak cubala tips ni untuk anak ke dua..hehe

JMR said...

ok gk petua nih..petua utk bapak lak takde ke?:-p

www.jmr23.com

ceera said...

Ko mmg dah cantik manjer. Compom anak pon cantik dan comel.

Syarifah Nadia Syed Mohsin said...

betul tu.. ibu saya pon ada cakap yang dia selalu baca surah yusuf dan maryam msa pregnant..

meera said...

Betul ira kata.. Baby comel sbb ibu n ayah dia comel!! Lain smua kuasa Allah je.. Apapun biarla anak sama mcm rupa kita, sat lg tetiba anak brhidung mancung msti pelik..!!!

shuhadah Zainol said...

sebijik raisah ngan baby omputih tu..cuma baby omputih tu lebar skit..hihi...

tips sgt bagus...:)

monalea said...

patutlah raiisah ni comel..geram nengok

Unknown said...

salam kak kathy, macam mana nak buat minuman sarang burung tu kak, akak beli n buat macam mana?

Mimy Hamid said...

secara jujur di mata ku..RAIISAH baby cantik dan jelita....i tell u ...

hannan ghazalli said...

Salam.nak tya,air sarang burung yg u minum tu jenama apa eh?nak minum tp takut2,tp tgk u minum ok je,ok la kot.

kathy jem said...

hannan ghazalli : beli jenama brands..kat watson ngn guardian ada jual..

Unknown said...

Mmg comel anak akak! :)

Tumpang lalu ye tuan tanah...
ESP soy protein bantu dapat baby comel

Unknown said...

ptua yg bgs,tp ble ker cntik lg ank tu kalo da memabg org tua nye x ctik?

Unknown said...

ok,try dlu bru tau..

Arinie Ghazali said...

Bagus tips ni. Boleh cuba nih. Hihi

supplemenmesraalam said...

Comel anakmu deq....Alhamdulillah moga sihat dan ceria selalu dari akk sekeluarga

Unknown said...

alahai comelnya, Tq info menarik... 13 tips atasi masalah sakit belakang

Unknown said...

Gud info sis.tips tambahan blh juga cuba ambil jus delima.insyaallah boleh hilangkan morning sickness & kulit bayi putih gebu .jom singgah blog saya >> http://supplementsuperstore.blogspot.my/2016/01/vitalea-multivitamin-pelindung-anak.html?m=0